وام خرید خودرو

وام خرید خودرو

وام خرید خودرو، یکی از رایج ترین انواع وام موجود می باشد. در گذشته، افراد برای خریدن خودرو تمام تلاش خود را می کردند تا پس انداز خود را افزایش دهند و در نتیجه بتوانند خودرو مورد علاقه خود را بخرند. اما امروزه، با افزایش قیمت خودرو، این امر ناممکن شده و کار را برای متقاضیان سخت کرده است. افرادی که نیاز به خودرو دارند بدون وام خودرو نمی توانند از پس مخارج و هزینه های هنگفت آن برآیند.

وام خرید خودرو  نوعی از تسهیلات مالی است که افراد برای خریدن خودرو مورد نظر خود از بانک و موسسات مالی آن را درخواست می کنند. در این مقاله قرار است درمورد وام خرید خودرو، شرایط و مراحل آن صحبت کنیم. پس خوشحال می شویم تا آخر مقاله همراه ما باشید.

وام خرید خودرو چیست؟

وام خرید خودرو، نوعی از تسهیلات مالی است که به افراد این امکان را می دهد تا بتوانند خودروی مورد نظر خود را خریداری کرده و هزینه های آن را به صورت اقساطی پرداخت کنند. به عبارت دیگر، بانک و موسسات مالی مبلغ مورد نیاز متقاضی وام خودرو را به صورت یکجا برای خرید خودرو پرداخت می کنند.

همچنین متقاضی این وام متعهد می شود که مبلغ وام را به همراه نرخ بهره و سود مشخص که بانک در مدت زمان تعیین شده در نظر گرفته اند، به صورت اقساطی باز پرداخت کند.

شرایط لازم وام خرید خودرو 

این شرایط معمولا از جانب بانک و موسسات مالی تعیین می شوند. مهم ترین نکته ای که در اینجا حائز اهمیت می باشد این است که خودروی مد نظر شما که قصد دارید برای آن وام بگیرید، باید ساخت داخل کشور باشد و برای خرید خودرو های وارداتی از وام خودرو نمی توانید استفاده کنید. در ادامه برای شما به شرایط عمومی و اختصاصی دریافت وام خودرو خواهیم پرداخت:

🔸شرایط عمومی دریافت وام خرید خودرو

  • تابعیت جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن ۱۸ سال
  • عدم سابقه چک برگشتی یا تسهیلات معوقه متقاضی وام
  • اثبات توانایی مالی برای پرداخت اقساط وام

🔸شرایط اختصاصی دریافت وام خرید خودرو

  • داشتن گواهینامه رانندگی
  • داشتن حساب جاری در بانک یا موسسه مالی و اعتباری
  • ارائه ضامن معتبر
  • ارائه مدارک شناسایی و مدارک شغلی

مدارک مورد نیاز برای دریافت وام خرید خودرو

  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه به همراه یک قطعه عکس
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن
  • گواهی اشتغال به کار و فیش حقوقی با قید میزان حقوق دریافتی
  • اصل و کپی فیش حقوقی ضامن
  • کپی سند خودرو

مراحل دریافت وام خرید خودرو

  • ثبت نام
  • بارگذاری مدارک مورد نیاز
  • تعیین سقف وام
  • معرفی خودرو به فرد
  • کارشناسی خودرو
  • تسویه حساب

نکات مهم برای دریافت وام خرید خودرو

 

🔷 مقایسه شرایط وام های مختلف

نرخ بهره: نرخ سود وام ها در بانک های مختلف متفاوت است. بهترین راه برای دریافت وام این است که وامی را انتخاب کنید که کمترین نرخ سود را شامل شود.

مدت زمان باز پرداخت: مدت زمان باز پرداخت وام بر میزان اقساط ماهیانه شما تاثیر گذار خواهد بود.

هزینه های جانبی: شما علاوه بر نرخ سودی که قرار است پرداخت کنید. باید هزینه هایی مانند کارمزد و بیمه را نیز متقبل شوید.

شرایط باز پرداخت زود هنگام: اگر می خواهید که وام را زودتر از موعد تعیین شده پرداخت کنید، حتما شرایط باز پرداخت زود هنگام را مطالعه و بررسی کنید.

🔷 برآورد دقیق هزینه ها

هزینه خودرو: شما علاوه بر قیمت خودروی مورد نظرتان، باید هزینه هایی شامل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های جانبی خودرو و هزینه های نقل و انتقال را نیز در نظر بگیرید.

هزینه های ماهیانه: علاوه بر اقساط وام، هزینه هایی مانند بنزین، بیمه شخص ثالث، تعمیرات و نگهداری خودرو را باید لحاظ کنید و مطمئن شوید که می توانید از پس پرداخت این هزینه ها برآیید.

🔷 بررسی شرایط خود

میزان درآمد: درآمد ماهیانه شما باید به اندازه ای باشد که بتوانید اقساط وام خرید خودرو را به راحتی پرداخت کنید.

سوابق اعتباری: داشتن سابقه اعتباری خوب، شانس شما را در دریافت وام افزایش می دهد.

ضامن: داشتن ضامن معتبر برای دریافت وام خودرو الزامی و ضروری می باشد.

مدارک لازم: قبل از مراجعه به بانک، لیست کامل از مدارک مورد نیاز را تهیه و آماده کنید.

🔷 انتخاب خودروی مناسب

مشخص کردن نیاز های خود: اولین اقدام قبل از خرید خودرو، به نیاز های اساسی خود فکر کنید و بر اساس نیاز خود خودروی مورد نظر را انتخاب کنید. خودرویی را باید انتخاب کرد که با نیاز و بودجه شما همخوانی لازم را داشته باشد.

مصرف سوخت: خودروی انتخابی شما باید مصرف سوخت پایینی داشته باشد تا هزینه های شما را کاهش دهد.

هزینه نگهداری: هزینه های نگهداری خودرو ها کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. پس قبل از خرید خودرو، هزینه های نگهداری خودرو ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

🔷 مذاکره با بانک

شرایط وام را به دقت مطالعه کنید: قبل از امضای قرارداد، حتما تمام بند های قرارداد را به طور کامل و دقیق مطالعه کنید و هرگونه ابهامی را برای خود رفع کنید.

مذاکره برای کاهش نرخ سود: می توانید با بانک صحبت کنید تا نرخ سود را برای شما کاهش دهند.

انواع وام خرید خودرو

انواع وام خرید خودرو

شما باید وامی را انتخاب کنید که با تمام شرایط شما همخوانی لازم را داشته باشد. در ادامه شما را با سایر روش های دریافت وام خرید خودرو آشنا خواهیم کرد:

🔸وام خودرو بدون ضامن

وام بدون ضامن از طرف بانک مرکزی صادر می شود و تمام بانک های کشور مستلزم هستند آن را پرداخت کنند. شما برای دریافت وام خودرو بدون ضامن ابتدا باید در بانک مورد نظر، حساب قرض الحسنه افتتاح کنید و سپس اقدام برای دریافت وام کنید. همچنین شما باید از رتبه اعتباری مناسب برای دریافت وام خودرو بدون ضامن برخوردار باشید و یک نکته مهم دیگر، شما باید جزو کارمندان یا بازنشستگان دولت به حساب آیید.

در بیشتر بانک های کشور، نرخ سود شامل 18 درصدی می باشد و مدت باز پرداخت آن نیز حداکثر 48 ماهه است. اما بانک قرض الحسنه مهر ایران وام خودرو بدون ضامن، نرخ سود را 4 درصد برای متقاضیان خود ارائه می دهد. البته شما برای دریافت این وام از بانک قرض الحسنه مهر ایران، باید از خواب حساب سه ماهه برخوردار باشید و دارای رتبه اعتباری A، B و C در بانک مرکزی باشید.

🔸وام خودرو فوری

شرکت های تامین سرمایه نیز گاهی برای پرداخت وام خرید خودرو اقدام می کنند. این وام پرداختی امروزه به نام وام خودرو فوری شناخته می شود و از محبوبیت بالایی برخوردار است. مبلغ این وام ها معمولا حداکثر تا 200 میلیون تومان می باشد و مدت زمان باز پرداخت آن 12 ماهه است.

اما این وام به دلیل تعداد اقساط کم و سود بالا، مبلغ اقساطی آن سنگین و زیاد می باشد. با تمام این شرایط، دریافت وام فوری برای خرید اتومبیل، ساده تر از دریافت وام بانکی است.

🔸خرید اقساطی خودرو از همراه مکانیک

شما می توانید طرح خرید اتومبیل اقساطی همراه با مکانیک را جایگزین تسهیلات بانکی برای وام خودرو فوری کنید. در حال حاضر، آسان ترین روش برای خرید اقساطی که نیازی به دریافت تسهیلات اتومبیل ندارد، خرید قسطی اتومبیل از همراه مانیک است.

شما در این روش می توانید از انواع خودرو های داخلی و خارجی جدید و دست دوم را با 50 درصد از مبلغ، پرداخت و خریداری کنید. وقتی این مبلغ را پرداخت کنید، سند خودرو به اسم شما زده می شود و مابقی هزینه را در اقساط 12 تا 36 ماهه زمان دارید پرداخت کنید.

بهترین بانک برای وام خرید خودرو

بانک‌ های زیاد و متفاوتی وام خرید خودرو را به متقاضیان خود اعطا می کنند. در اینجا قرار است به توضیح این بانک ها بپردازیم:

✅ وام خرید خودرو بانک ملی

یکی از بانک های موجود در حال حاضر، بانک ملی است که وام خودرو را به متقاضیان و مشتریان خود ارائه می دهند. این وام برای خرید خودرو نو و جدید یا کار کرده، گزینه مناسبی می باشد. مبلغ این وام برای خرید خودرو نو، حداکثر تا 50 میلیون تومان می باشد و برای خودرو های کار کرده، تا سقف 30 میلیون تومان می رسد.

همچنین مدت باز پرداخت این وام، بین 12 تا 60 ماه است که نرخ بهره آن 18 درصد می باشد. برای دریافت این وام، ابتدا به بانک ملی مراجعه کرده و سپس مدارک مورد نیاز را تحویل آنان داده و کارمندان بانک پس از بررسی های لازم وام خودرو را به شما ارائه می دهند.

✅ وام خرید خودرو بانک صادرات

مبلغ وام خودرو برای خرید خودرو نو و متقاضیان این بانک حداکثر تا 200 میلیون تومان می باشد. همچنین این مبلغ برای خودرو های کار کرده تا سقف 100 میلیون تومان است. مدت زمان باز پرداخت آن نیز بین 12 تا 60 ماهه است. نرخ سود و بهره وام خودرو بانک صادرات 18 درصد می باشد.

✅ وام خرید خودرو بانک مهر ایران

اگر قصد خودرو نو را دارید، مبلغ وام آن تا سقف 100 میلیون تومان می رسد. در حالی که این مبلغ برای خرید خودرو های کار کرده، حداکثر تا 50 میلیون تومان می باشد. البته در نظر بگیرید  که مدت زمان باز پرداخت آن بین 12 تا 60 ماهه می باشد.

✅ وام خرید خودرو بانک تجارت

مبلغ وام خودرو در بانک تجارت، حداکثر تا 140 میلیون تومان می باشد و مدت زمان باز پرداخت آن 36 ماهه در نظر گرفته شده است. البته برای دریافت این وام، شما نیازمند به یک ضامن معتبر می باشید.

✅ وام خرید خودرو بانک رفاه

بانک رفاه، مبلغ 100 میلیون تومان را برای متقاضیان این وام اعطا می کند، که سود آن 18 درصد و مدت زمان باز پرداخت حدودا تا 48 ماه است.

✅ وام خرید خودرو بانک سامان

مبلغ وام خودرو در بانک سامان، حداکثر 100 میلیون تومان است. گیرنده وام خودرو باید مبلغ وام را تا مدت زمان 36 ماهه با نرخ سود 18 درصد پرداخت کند. البته بانک سامان وام های دیگری نیز برای ارائه دارند که شامل وام 48 ساعته بانک سامان و وام 300 میلیونی می شود.

✅ وام خرید خودرو بانک ملت

در سال 1403، مبلغ وام خوردو در بانک ملت حداکثر تا 70 میلیون تومان است. مهلت باز پرداخت آن 60 ماهه است و نرخ سود 18 درصد می باشد.

✅ وام خرید خودرو بانک مسکن

مبلغ وام خودرو بانک مسکن، حداکثر تا 200 میلیون تومان می باشد که مدت زمان باز پرداخت آن 60 ماهه است. نرخ سود این وام 18 درصد و کارمزد 3 درصدی را شامل می شود.

✅ وام خرید خودرو بانک رسالت

در حال حاضر، مبلغ وام خودرو برای بانک رسالت حداکثر تا 300 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. مشتریان این بانک تا مدت زمان 60 ماه و با نرخ سود 2 درصدی موظف هستند وام را باز گردانند. این وام بسیار مناسب و از نظر هزینه به صرفه می باشد.

✅ وام خرید خودرو بانک شهر

مبلغ وام خودرو، تا سقف 15 میلیون تومان می رسد. این وام در مقابل قیمت خودرو های امروزی کاملا ناچیز می باشد و اصلا به صرفه نمی باشد.

✅وام خرید خودرو بانک سپه

بانک سپه نسبت به بانک های دیگر مبلغ کمتری را برای متقاضیان خود در نظر گرفته است. این مبلغ حداکثر 50 میلیون تومان می باشد که نرخ سود آن 18 درصد است و باید هزینه وام را تا مدت زمان 36 ماهه به بانک تحویل دهید.

✅ وام خرید خودرو بانک پارسیان

اگر می خواهید برای گرفتن وام خودرو از طریق بانک پارسیان اقدام کنید، باید بدانید که این مبلغ 300 میلیون تومان با نرخ سود 2 درصد است که می توانید این وام را تا مدت زمان 60 ماه تحویل دهید.

 

کلام آخر

وام خرید خودرو، به عنوان یکی از روش های رایج تامین مالی برای خرید خودرو، مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مقاله به تمام این مباحث پرداختیم و تلاش کرده ایم تا با ارائه کامل و جامع، به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کنیم. شما می توانید از بین بانک های معرفی شده بهترین را براساس نیاز و سلیقه خود انتخاب کنید. شما برای خرید خودروی مورد علاقه خود، می توانید از وام خودرو بهره ببرید.

البته نیاز است که قبل از اقدام به گرفتن وام خودرو، ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و همچنین پیشنهاد ما به شما این است که با متخصص مرتبط مشورت کنید. شما برای مشورت و پرسیدن سوالات خود می توانید به خرد جمعی مراجعه کنید. خرد جمعی دارای متخصصان و مشاوران خبره ای می باشد که می توانند شما را در گرفتن وام خودرو کمک کنند.

قدرت گرفته از گروه کاروداتیس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *