فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی

چرا فروشگاه اینترنتی؟

سبک زندگی مردم در دهه گذشته تغییر کرده و متفاوت شده‌‌است. با افزایش تصاعدی سواد دیجیتال و آگاهی، فروشگاه‌ اینترنتی به بخشی جدایی‌ناپذیر و اجتناب‌ناپذیر از سبک زندگی ما تبدیل شده‌است.

خرید اینترنتی در جهان روز به روز به صرفه‌تر و مناسب‌تر از گذشته شده و تقریباً هر چیزی را می‌توانیم به صورت آنلاین خریداری کنیم. کارشناسان خرده فروشی می‌‌گویند که خرید آنلاین به زودی از نظر پولی از خرید سنتی پیشی خواهد گرفت.

 

مزایای فروشگاه آنلاین

مزایای فروشگاه آنلاین

 

مزایای فروشگاه آنلاین:

در قرن بیست و یکم، هر کارآفرینی می‌داند که برای فروش خوب و گسترده محصولات خود به فروشگاه اینترنتی نیاز دارد. ساخت فروشگاه اینترنتی می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا با بخش پویا، رقابتی و به‌روز بماند. در ادامه مزیت‌های داشتن فروشگاه اینترنتی را به عنوان کانال فروش خواهیم گفت.

  • دسترسی آسان به بازار

مشتریان در هر کجا و هر زمان می‌توانند از فروشگاه شما خرید کنند و شما می‌توانید در هر مکان و زمانی به فروشگاه خود دسترسی داشته‌باشید و مشتریان خود را مدیریت کنید. همچنین با استفاده از اطلاعات و داده‌ای که می‌توان از مشتریان ذخیره کرد، می‌توان محصولات و محتوای سایت خود را برای آن‌ها بهینه کرد.

  • کاهش هزینه‌ها

می‌توان فروشگاه خود را با فضای فیزیکی و پرسنل کمتر و بدون نگرانی در مورد هزینه‌هایی که یک فروشگاه حضوری می‌تواند داشته‌باشد راه‌اندازی کرد حتی درابتدای شروع کسب و کار و کوچک بودن آن می‌توان به تنهایی آن را مدیریت کرد.

  • گسترش بازار

محدودیت مکانی برای فروش محصولات ندارید و با توجه به پتانسل خود می‌توانید کسب و کار خود را گسترش دهید.

  • ارتباط مستقیم با مشتری

همانند فروشگاه‌های فیزیکی می‌توان به صورت مستقیم با مشتری در ارتباط بود و نیاز مشتری را شناخت اما نکته مثبتی که در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد روش های ایمیل مارکتینگ و اس‌ام‌اس مارکتینگ است.

  • برندسازی و تبلیغات

با کار با فروشگاه آنلاین خود، 100٪ روی برند، جایگاه و مشتری خود تمرکز خواهید کرد. شما می‌توانید فروشگاه خود را به دلخواه شخصی‌سازی کنید. فروشگاه اینترنتی شما بزرگترین منبع برای خود تبلیغی و برندسازی است که می‌تواند با هزینه‌های بسیار پایین صورت بگیرد.

  • پتانسیل رشد سریع

با استفاده از تبلیغات آنلاین و بازاریابی محتوایی مناسب می‌توانید در مدت زمان کوتاه‌تری نسبت به فروش حضوری، فروشگاه خود را گسترش دهید و مشتریان زیادتری جذب نمایید.

  • وفاداری مشتریان

به دلیل دسترسی بدون محدودیت و راحت تر مشتریان به فروشگاه، با ایجاد اطمینان و جلب نظر مشتری، می‌توان مشتریان وفادار داشت.

  • استقلال

هر شخصی حتی در صورت نداشتن دانش کافی برای راه‌اندازی وبسایت و تنها با کمک شرکت‌های طراحی سایت می‌تواند برای خود فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کند و خود مدیر کسب و کار باشد.

  • انعطاف پذیری برای مشتریان

مشتریان می‌توانند با توجه به نیاز خود محصولات را مقایسه کنند و به راحتی خرید کنند.

  • مشارکت مشتریان در فروش

مشرتیان می‌توانند با ثبت نظر و ارسال بازخورد به شما باعث جذب مشریان بیشتر شوند.

مزایای خرید از فروشگاه آنلاین:

 

مزایای خرید از فروشگاه آنلاین

امروزه مردم برای رفتن به بازار‌های شلوع احساس ناراحتی می‌کنند و وقتی برای آن ندارند و با توجه به مشکلات و عوامل بیرونی مانند افزایش قیمت بنزین و ترافیک، خرید اینترنتی نوعی مزیت محسوب می‌شود که بهترین ویژگی آن این است که می‌توان آن را در عرض چند دقیقه، در راحتی و آسایش، در خانه یا هر کجا که هستید، تنها با کلیک کردن بر روی یک برگه انجام بدید.

از مزایای خرید اینترنتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هر زمان، هر جا

بارزترین مزیت خرید آنلاین ساعاتی است که می‌توانید خرید کنید. از کجای دیگر این توانایی را دارید که در هر زمان، چه روز و چه شب، با لباس خواب خود خرید کنید؟ آیا این روند خیلی ساده و آرامش‌بخش نیست!؟

خرید آنلاین 24 ساعته به همه این امکان را می‌دهد که از مزایای فروش و قیمت های پایین یک فروشگاه، صرف نظر از اینکه در کجا زندگی می‌کنند یا در چه ساعاتی می‌توانند خرید کنند، سفارشات خود را ثبت کنند.

  • پرهیز از ازدحام

همه‌گیری کووید-19 بسیاری از ما را وادار کرد تا روش برخورد خود با همه چیز، از خرید مواد غذایی گرفته تا لذت بردن از انواع سرگرمی‌ها را بازبینی کنیم. اجتناب از شلوغی به یک امر عادی تبدیل شد، اگرچه ممکن است دیگر لازم نباشد، ولی توسط بسیاری از خریداران ترجیح داده می‌شود. بازدید از مراکز خرید، به ویژه در زمان‌های پر‌حجم، به معنای برخورد با ترافیک و شلوغی نیز است. وقتی آنلاین خرید می‌کنیم، نه تنها از صف‌های طولانی دور می‌مانیم، بلکه در هزینه بنزین نیز صرفه‌جویی می‌کنیم، از پرسه زدن در پارکینگ برای یافتن جای پارک و از تمام ضربه‌ها و خراش‌های مربوط به وسیله نقلیه خود جلوگیری می‌کنیم.

  • راحتی و انعطاف پذیری

ملاحظات زمان و مکان تنها شروعی برای مزایای راحتی ست که با خرید از فروشگاه اینترنتی ارائه می‌شود. با خرید آنلاین بسته‌ها درب منزل شما تحویل داده می‌شود و در وقت شما صرفه جویی می‌شود. علاوه بر این، خرید از طریق برنامه‌ای که اطلاعات شخصی شما را ذخیره می‌کند، پرداخت را سریع‌تر و راحت‌تر می‌کند.

  • مقایسه قیمت

اگر مدتی برای مرور وقت دارید، خرید از فروشگاه اینترنتی این فرصت را به شما می‌دهد که به طور کامل خرید کنید و قیمت ها را مقایسه کنید. رفتن از فروشگاهی به فروشگاه دیگر در یک مرکز خرید فیزیکی بسیار بیشتر از باز کردن یک برگه مرورگر جدید و انجام چند جستجو زمان می‌برد.

با خواندن نظرات و مقایسه محصولات قبل از خرید، می‌توانید مطمئن باشید که بهترین ارزش را برای پول خود بدون اتلاف وقت و انرژی دریافت می‌کنید.

  • تنوع بیشتر

خرید آنلاین دسترسی به طیف گسترده‌ای از محصولات را از فروشندگان مختلف در سراسر جهان فراهم می‌کند. شما با مکان محدود نیستید و موجودی آن فراوان است.

  • خریدهای کم فشار

هنگام خریدهای بزرگ و کوچک حضوری مانند اتومبیل، بیمه و مسافرت و…، معمولاً با فروشندگان تهاجمی روبرو می‌شوید. در مقابل، خرید آنلاین یک تجربه فروش بدون فشار را ارائه می‌دهد. بدون اینکه فردی شما را برای تصمیم گیری تحت فشار قرار دهد، انجام تحقیقات بیشتر، تماس با دوستان و خانواده برای دریافت نظرات آن‌ها و ارزیابی کامل گزینه‌ها قبل از خرید آسان‌تر است. اگر نظر خود را تغییر دهید، به راحتی می‌توانید پیشرفت خود را برای بعد ذخیره کنید یا به جای تکمیل تراکنش، سبد خرید خود را رها کنید.

  • قیمت‌های بهتر

فروشگاه‌های آنلاین اغلب قیمت‌های رقابتی ارائه می‌دهند، زیرا کالاها مستقیماً از تولیدکننده یا فروشنده می‌آیند و واسطه‌ها را دور می‌زنند. علاوه بر این، می‌توانید پیشنهادات و تخفیف‌های ویژه را پیدا کنید.

  • هزینه‌های کمتر

خرید سنتی اغلب منجر به خرج بیش از حد می‌شود. خرید آنلاین به شما کمک می کند تا به بودجه خود پایبند باشید و از هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید.

همچنین خرید آنلاین می‌تواند ردپای کربن مرتبط با خرید حضوری را با کاهش تعداد سفرهای مصرف‌کنندگان به فروشگاه‌های فیزیکی کاهش دهد.

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی کنیم؟

ابتدا باید بازار مورد نظر خود را بررسی کنید. این تحقیقات شامل نیازها، رقبا، مشتریان هدف و محصولات مورد نیاز است. تعیین استراتژی بازاریابی و قیمت‌گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساخت فروشگاه اینترنتی جزو مراحل اساسی کار است که می‌توان آن را با استفاده از شرکت‌های طراحی سایت و یا قالب‌های آماده طراحی کرد.

 

نتیجه

خرید آنلاین حدود بیست و پنج سال است که وجود دارد و محبوبیت آن به طور قابل توجهی افزایش یافته‌است. با وجود اینکه هنوز جنبه‌هایی از خرید و فروش آنلاین وجود دارد که نیازمند بهبود است اما فروشگاه اینترنتی هم برای خریدار و هم برای فروشنده مزیت‌های فراوانی دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

موفقیت در فضای تجارت الکترونیک چیزی بیشتر از فهرست‌کردن برخی از محصولات و امید به فروش رسیدن آن‌هاست. باید با کسب دانش و استراتژی‌های مناسب آن را مدیریت کرد.

شما می‌توانید سوالات خود را در بخش “خرد جمعی” مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

قدرت گرفته از گروه کاروداتیس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *