بازاریابی

بازاریابی

کسب وکار‌ها برای فروش محصولات خود و به‌دست آوردن اعتبار نیازمند استراتژی بازاریابی هستند تا بتوانند با به‌دست آوردن یه نگرش سیستمی مناسب از این فرآیندها، کسب و کار خود را گسترش دهند و فروش خود را به حداکثر برسانند.

تعریف بازاریابی

بازاریابی (Markting) شامل هر بخش از یک برنامه برای تبدیل یک مصرف کننده بالقوه به یک مشتری خوشحال و راضی است. این شامل همه چیز از تحقیقات بازار گرفته تا تبلیغات است. هدف مارکتینگ متقاعد کردن یک فرد است که محصول شما ارزش سرمایه گذاری روی آن را دارد، وفاداری به برند و افزایش فروش کلی است.

همانطور که احتمالاً می‌دانید، این کار آسانی نیست. به همین دلیل است که بازاریابان باید زمانی را صرف یادگیری بیش‌تر در مورد مشتریان بالقوه کنند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا دریابند کدام استراتژی‌های بازاریابی ممکن است در شکستن دریای شلوغ ترفندهای بازاریابی مؤثرتر باشند.

نحوه عملکرد بازاریابی برای مشاغل کوچک

طبق مطالعات، نزدیک به 90 درصد از مشاغل کوچک در بازاریابی سرمایه گذاری می‌کنند. مارکتینگ ابزاری عالی برای افزایش آگاهی از محصولات شما و همچنین تثبیت خود به عنوان یک برند قابل اعتماد و معتبر در جایگاه انتخابی شما است.

اگر می خواهید با تجارت کوچک خود وارد این قطار شوید، اولین قدم خوب این است که چهار P بازاریابی (چهار P به عنوان چارچوبی برای موفقیت بازاریابی عمل می‌کند.) را در نظر بگیرید. این شامل:

تولید محصول

چه چیزی ارائه می‌دهید؟ این می‌تواند یک محصول فیزیکی، کالای دیجیتال، خدمات، رویداد یا تجربه باشد. ویژگی‌های کلیدی محصول خود را انتخاب کنید و مشخص کنید چه چیزی آن را در بازار شما منحصر به فرد می‌کند.

قیمت

برای محصول خود چه هزینه‌ای دریافت می‌کنید؟ این را با تعیین بهای تمام شده خالص کالا و استراتژی قیمت گذاری مناسب به حاشیه سود بیش‌تر تبدیل کنید.

مکان

اجناس خود را کجا می‌فروشید؟ به عنوان مثال، شما ممکن است یک فروشگاه آجر و ملات یا یک پلت فرم تجارت الکترونیک داشته باشید. جایی که شما می‌فروشید تعیین می‌کند که کجا و چگونه محصول خود را بازاریابی کنید.

تبلیغات

چگونه در مورد محصولات خود صحبت می‌کنید؟ این معمولاً ترکیبی از استراتژی‌های بازاریابی مختلف است، از جمله تبلیغات پولی، بازاریابی محتوا، اینفلوئنسر مارکتینگ و موارد دیگر.

با در نظر گرفتن این چهار اصل، تصمیم‌گیری در مورد یک استراتژی بازاریابی قوی آسان‌تر خواهد بود.

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی

استراتژی‌های بازاریابی

طیف گسترده‌ای از استراتژی‌های بازاریابی برای مشاغل کوچک وجود دارد. به طور کلی، اکثر کسب و کارها با طراحی سیستم فروش مناسب خود و ترکیب ابزارهای بازاریابی سنتی و دیجیتال استفاده می‌کنند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند. در ادامه به برخی از این ایده‌های محبوب نگاهی می‌اندازیم.

  • بازاریابی ایمیلی

ایمیل مارکتینگ یک رویکرد فوق‌العاده محبوب است، به طوری که 90 درصد شرکت‌ها آن را برای موفقیت کلی خود مهم ارزیابی می‌کنند. و ما می‌توانیم دلیل آن را ببینیم، زیرا شرکت‌ها به ازای هر دلاری که در بازاریابی ایمیلی خرج می‌کنند، ۴۲ دلار درآمد کسب می‌کنند.

این مارکتینگ شامل جمع آوری ایمیل‌های مشتریان علاقه‌مند و سپس ارسال به‌روز‌رسانی‌های اطلاعاتی در مورد محصولات و شرکت شما است. برخی از کمپین‌های ایمیلی به‌عنوان ابزاری برای پرورش پیشرو عمل می‌کنند که در طول زمان به محصولات شما علاقه‌مند می‌شوند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند شامل تبلیغات، معاملات فصلی یا حتی به‌روزرسانی‌های خبرنامه باشند.

  • ایمیل مستقیم

اگر از اتکای بیش از حد به بازاریابی دیجیتال محتاط هستید، پست مستقیم را در نظر بگیرید. این شامل ارسال مطالب تبلیغاتی مانند کارت پستال، بروشور یا بروشور برای مشتریان بالقوه‌ای است که از طریق تحقیقات بازار شناسایی کرده‌اید. به عنوان مثال، آنها ممکن است در همسایگی فروشگاه شما زندگی کنند، یا ممکن است سبد خرید خود را در وب سایت شما رها کرده باشند.

  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی

تحقیقات تخمین می‌زند که ۹۲ درصد از کسب ‌وکارها از رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی استفاده می‌کنند. بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بسیار محبوب است زیرا در بیشتر موارد، ایجاد یک حساب کاربری و ارسال محتوا در مورد برند شما رایگان است. و از همه مهم‌تر، هر کانال رسانه اجتماعی می‌تواند به شما کمک کند تا برای مخاطب‌های خاصی طراحی کنید.

  • بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا فرآیند ایجاد وبلاگ، کاغذ سفید، ویدئو، اینفوگرافیک و سایر اشکال رسانه برای جذب مشتری است. اغلب با بازاریابی سئو همراه است که سعی می‌کند صفحات را به گونه‌ای بهینه کند که در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشند.

در حال حاضر، حدود 82 درصد از تیم‌های بازاریابی از بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از استراتژی خود استفاده می‌کنند و 40 درصد آن را به عنوان بخش مهمی از رویکرد کلی بازاریابی خود رتبه بندی می‌کنند. با محتوای مناسب، می‌توانید حفظ مخاطب را افزایش دهید، نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید و قدرت خود را در فضای خود تثبیت کنید.

  • اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی است که بر ویروسی بودن و محبوبیت اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی تکیه می‌کند که برای پروموشن و تایید محصولات پول می‌گیرند. اساساً، شرکت‌ها به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی با فالوورهای زیاد پرداخت می‌کنند تا محصول خود را در یک پست اینستاگرام، اسنپ چت یا حتی فیسبوک قرار دهند. اینفلوئنسر مارکتینگ هم برای شرکت و هم برای اینفلوئنسر سودآور بوده است. این شرکت به طور بالقوه می‌تواند میلیون‌ها بازدید از محصول خود دریافت می کند و اینفلوئنسر پول می‌گیرد.

  • بازاریابی سئو

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که چگونه یک موتور جستجو نتایج جستجوی خود را برای درخواست خاص شما انتخاب می کند؟ چگونه می‌داند که در گزینه بالا چه چیزی را انتخاب کند؟ بیشتر آن به بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) مربوط می‌شود. رتبه های بالاتر ارائه شده توسط این روش بازاریابی رایگان، ترافیک را افزایش می‌دهد و مخاطبان معمولی را به مشتریان وفادار تبدیل می کند.

  • بازاریابی چاپی

بازاریابی چاپی شامل دسترسی بازاریابان به مخاطبان هدف از طریق قالب‌های آفلاین است. بروشورها، بروشورهای آموزنده و تبلیغات پستی چند نمونه از بازاریابی چاپی هستند. کسب و کارها همچنین ممکن است سعی کنند با قرار دادن تبلیغات در مجلات، روزنامه ها و سایر نشریات به مخاطبان بیشتری دست یابند. در حالی که تیم‌های بازاریابی بر تولید محتوای نوشتاری مختصر تمرکز می کنند، باید نحوه جفت کردن متن با تصاویر را نیز تعیین کنند. مؤثرترین مواد بازاریابی چاپی، نوشتار جذاب را با تصاویر مرتبط، طرح‌های رنگی مارک‌دار و سایر عناصر چشم‌گیر تکمیل می‌کنند.

  • بازاریابی بیلبورد

بازاریابی بیلبوردی راه دیگری برای در معرض دید قرار دادن مشتریان بیشتر با یک نام تجاری و ارائه محتوا در سطوح فیزیکی بزرگ‌تر است. مصرف کنندگان می‌توانند این نوع تبلیغات را در مناطق شلوغ مانند میدان تایمز، در امتداد بزرگراه های محبوب یا روی دیوارهای ساختمان ها پیدا کنند. برخی از شرکت‌ها ممکن است برای بیلبوردهای تلفن همراه، قرار دادن تبلیغات در کنار کامیون ها یا وسایل حمل و نقل عمومی هزینه کنند. همه بیلبوردها از اصول یکسان بازاریابی چاپی پیروی می‌کنند و محتوای نوشته شده را با طرح های رنگی هماهنگ، تصاویر و سایر تصاویر ترکیب می‌کنند. تیم‌های مارکتینگ باید با بیلبوردها خلاق باشند، مانند استفاده از رنگ‌های جسورانه یا محتوای طنز، زیرا رانندگان و رهگذران ممکن است تنها چند لحظه برای دریافت پیام فرصت داشته باشند.

  • بازاریابی رویداد

بازاریابی رویدادی، بر رویدادهای حمایت شده و عمومی متکی است که در آن یک کسب و کار می‌تواند با مشتریان گفتگو کند و برند خود را از طریق مواد فیزیکی گسترش دهد. سازمان‌ها همچنین ممکن است به رویدادهای عمومی بپیوندند، مانند برپایی غرفه در یک جشنواره هنری محلی. شرکت‌ها باید موادی مانند چادرها، بنرها و آگهی‌ها را برای افراد علاقه‌مند به تیم‌های مارکتینگ ارائه دهند. در صورت امکان، داشتن نمونه‌ای از یک محصول برای مشاهده مصرف‌کنندگان نیز مفید است. هر رویداد فرصتی را برای بازاریابان فراهم می‌کند تا اطلاعات خود را با مصرف‌کنندگان به اشتراک بگذارند و به هر سوالی پاسخ دهند و شرکت خود را گسترش دهند.

با مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان محبوبیت خود را افزایش داد.

مزایای بازاریابی

در توضیحات قبلی ما از مزایای این استراتژی صحبت کردیم اما در اینجا لیست کامل‌تری از اینکه چگونه سرمایه گذاری در این راه می‌تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند آورده شده است:

افزایش فروش

به سختی می‌توان گفت که بازاریابی چقدر فروش شما را بهبود می‌بخشد. اما قرار دادن محصولات خود در مقابل مخاطبان هدف بسیار احتمال دارد که نرخ خرید شما را افزایش دهد.

شهرت

اگر شرکت شما در رسانه‌های اجتماعی به دلیل داشتن خدمات عالی به مشتریان شناخته شود، می‌تواند به مصرف کنندگان ناآگاه کمک کند تا برند شما را معتبرتر ببینند.

برندسازی

پنج تا هفت برداشت طول می کشد تا کسی یک برند را به خاطر بیاورد. قرار دادن نام تجاری خود در مقابل مردم از طریق تبلیغات می‌تواند به شرکت شما کمک کند تا زمانی که زمان خرید فرا می‌رسد، در ذهن آن‌ها باقی بماند و با معروفیت و محبوبیت برند باعث ارزش آفرینی کسب وکار شود.

آموزش به مشتری

در بسیاری از موارد، مشتریان نمی‌دانند که به محصول یا خدمات شما نیاز دارند، زیرا ممکن است آگاهی آن را نداشته باشند. استفاده از مارکتینگ به عنوان ابزاری برای آموزش به مشتریان کمک می‌کند تا در مورد اینکه چگونه محصول شما می‌تواند به بهبود زندگی آن‌ها کمک کند، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

امکان رشد بیشتر

هرچه نام تجاری شما بیشتر شود و مشتریان بیش‌تری به‌دست آورید، کسب و کار شما بزرگ‌تر خواهد شد. اگر همه چیز خوب پیش برود، ممکن است از کسب و کار کوچک به کسب و کار بزرگ فارغ التحصیل شوید. اگر در مبحث بازاریابی سوالی دارید و به دنبال پاسخ مناسب و صحیحی هستید، می توانید در بخش خرد جمعی، سوالات خود را مطرح کنید تا متخصصان ما به شما پاسخ دهند.

قدرت گرفته از گروه کاروداتیس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *