ساخت فروشگاه اینترنتی

ساخت فروشگاه اینترنتی

همه ما هنگام ساخت فروشگاه اینترنتی سوالات زیادی به ذهنمان می‌رسد یا حتی ممکن است به یادگیری طراحی سایت هم فکر کرده باشیم. این روز‌ها با فراگیر شدن شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، کمتر کسی هست که واژه‌هایی مثل تجارت الکترونیک، فروشگاه اینترنتی و… را نشنیده باشد و حداقل یک بار به داشتن کسب و کار آنلاین فکر نکرده باشد.

اگر قصد دارید با چگونگی ساخت فروشگاه اینترنتی آشنا شوید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید.

انواع روش‌های طراحی فروشگاه اینترنتی

در واقع شما از ۳ طریق می‌توانید سایت بسازید:

  • کدنویسی اختصاصی
  • استفاده از سایت سازها
  • استفاده از سیستم مدیریت محتوا (CMS) مثل وردپرس

کدنویسی اختصاصی توسط برنامه نویس‌ها نوشته می‌شود و کاملا انحصاری برای شماست اما هم زمان بیشتری می‌خواهد و هم هزینه‌ی خیلی زیادی دارد که همین امر باعث شده کسب و کارهای کوچک با بودجه محدود سراغ این روش نروند.

گزینه دوم که در ارتباط با سایت سازها است، خیلی سریع برای شما یک فروشگاه اینترنتی می‌سازد ولی در واقع انگار شما بخشی از یک غرفه نمایشگاهی را اجاره می‌کنید. غرفه‌ای که همه‌ چیزش آماده است و فقط کافی است دکور آن را طبق سلیقه خود عوض کنید و اجناستان را بچینید. این در ظاهر خوب و ارزان به نظر می‌رسد اما معایبی نیز دارد. در درازمدت شما باید هزینه بالایی را برای داشتن سایتتان پرداخت کنید، مالکیت کامل آن را در اختیار ندارید و مثل وبلاگ ممکن است ارائه‌دهنده سایت ساز فعالیتش را متوقف کند.

پیشنهاد ما گزینه سوم است که در مراحل اول شاید هزینه‌بر باشد، ولی مزایای بی‌شماری دارد. البته با پیشرفت برنامه‌های حوزه طراحی سایت این کار نیز دیگر هزینه بالایی لازم ندارد و شما با داشتن کمی اطلاعات به‌راحتی می‌توانید با هزینه اندکی صاحب سایت شوید.

فروشگاه آنلاین

فروشگاه آنلاین

قدم به قدم تا ساخت فروشگاه اینترنتی

  • انتخاب هدف فروشگاه اینترنتی

اولین قدم ساخت فروشگاه اینترنتی مشخص کردن هدف خود از ایجاد آن است تا متناسب با آن فعالیت‌های دیگر را انجام دهید. نوع محصول یا خدماتی که می‌خواهید در سایت خود عرضه کنید را مشخص کنید.

در مرحله بعد برنامه و نقشه‌ای که برای طراحی سایتتان دارید پیاده‌سازی کنید.

  • انتخاب روش طراحی سایت

با توجه به موارد گفته شده در بخش‌های قبلی حالا باید انتخاب کنیم چطور سایت خود را طراحی کنیم. پیشنهاد ما به شما روش سوم و استفاده از وردپرس است. برای ساخت فروشگاه اینترنتی در وردپرس به سادگی با چند کلیک می‌توانید سایت خود را راه‌اندازی کنید، که در این راستا و برای راحتی بیشتر می‌توانید از شرکت‌های طراحی وب‌سایت استفاده کنید.

  • انتخاب نام فروشگاه اینترنتی و دامنه

برای وب‌سایت خود نام مناسب انتخاب کنید و سپس دامنه‌ای با همان نام یا هر نام انتخابی دیگر تهیه کنید. در اینترنت هر وب‌سایتی باید یک آدرس منحصربه‌فرد داشته باشد که آن را نسبت به دیگران متمایز و قابل دسترس می‌کند و نشان دهنده هویت آن است. سعی کنید نامی که برای دامنه خود انتخاب می‌کنید به سادگی قابل خوندن و به یادآوردن باشد و مناسب‌ترین پسوند دامنه را با توجه به نوع و زمینه فعالیت سایت خود انتخاب کنید.

  • انتخاب هاست مناسب و با کیفیت

هاست فضایی است که فایل‌های وب‌سایت در آن ذخیره می‌شود و می‌‌توان آن را دقیقا به یک مغازه تشبیه کرد. همانطور که به محل یک فروشگاه فیزیکی اهمیت می‌دهید در انتخاب میزبان هاست هم دقت کافی داشته باشید.

  • طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی

مهم نیست که چه نوع سایتی را می‌خواهید ایجاد کنید، وب‌سایت شما باید شما یا کسب و کارتان را در بهترین نوع ممکن نشان دهد. با توجه به این‌که چه روشی را برای طراحی سایت انتخاب کرده‌اید، ساخت فروشگاه اینترنتی خود را انجام می‌دهید. در صورتی که می‌خواهید به تنهایی با وردپرس سایت خود را بسازید، می‌توانید با یک سرچ ساده در اینترنت مراحل ساخت سایت وردپرسی را مشاهده کنید.

  • گرفتن مجوز‌های لازم

به طور کلی کسب و کارهای اینترنتی به مجوز خاصی نیاز ندارند اما اگر در حوزه سوپر مارکت، داروخانه، مواد غذایی و از این قبیل محصولات فعالیت می‌کنید، باید مجوز وزارت بهداشت و سازمان مربوط به کارتان را داشته باشید. علاوه بر این، داشتن اینماد نیز یکی دیگر از الزامات فروشگاه اینترنتی است. ضرورتی برای این کار وجود ندارد اما داشتن اینماد می‌تواند در جلب اعتماد کاربر موثر باشد.

  • اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت

یکی از ضرورت‌های فروشگاه اینترنتی داشتن امکان پرداخت آنلاین است که باعث راحت شدن فرایند خرید محصول می‌شود. درگاه پرداخت معتبر حس اعتماد و اطمینان به مشتری شما می‌دهد.

درگاه های پرداخت به دو دسته واسط و مستقیم تقسیم می‌شوند؛ درگاه های مستقیم از بانک های رسمی کشور گرفته شده و درگاه های واسط از طریق شرکت های فعال در این حوزه. هر یک از این درگاه‌ها مزایا و معایبی دارند که می‌توانید قبل از اتصال فروشگاه به درگاه پرداخت آن‌ها را مطالعه کنید.

  • تبلیغات

از روش‌های مختلف تبلیغات، سایت و فروشگاه خود را به‌درستی در فضاهای مجازی تبلیغ کنید تا با گسترش مشتریان، کسب و کارتان رشد خوبی داشته باشد.

جمع بندی

فروشگاه اینترنتی نقش ویژه‌ای در اقتصاد جامعه دارد و منبع درآمد هزاران نفر است و به اندازه فروشگاه‌های فیزیکی مهم هستند پس با ساخت و هزینه مناسب، فروشگاه اینترنتی با کیفیت بسازید تا شاهد رشد بیشتر کسب و کار خود شوید. اگر در زمینه ساخت فروشگاه اینترنتی سوالی دارید، شما می‌توانید به‌صورت رایگان از خدمات «خرد جمعی» ما استفاده کنید و سوالات خود را مطرح کنید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما پاسخ خواهند داد.

قدرت گرفته از گروه کاروداتیس

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *